Poker Inspiration!

Jag vet inte om det finns några poker intresserade läsare till den här bloggen, men om det finns eller om det någon gång blir några, så tänkte jag ge mig på ett försök att inspirera. Jag tänkte berätta ganska kort, hur min online karriär har sett ut. Inte för att det är någon direkt karriär, men ändå :D


När jag började spela på cdpoker, så var det för att jag via ett forum fick ett erbjudande. Erbjudandet var enkelt. "Få $20 gratis utan att behöva sätta in pengar" NAJS! För att kunna ta ut pengarna var man tvungen att spela ihop ett X antal cdpoints. Tror det va 2000. Det där lär ni er. Jag började med en turnering för $5+0,5 och busta! Spelade på lite och mina $20 sjönk sakta men säkert. Dags att ta sig i kragen! Sit N Go och låga nivåer cash game fick det bli. Spelade och spelade. Kom upp i minacdpoints men valde att fortsätta. Vid ett visst antal cdpoints kunde jag sälja dom. Man fick $1 för varje 1000 cdpoints! Enkla extra pengar till bankrullen. Jag har aldrig satt in utav mina egna pengar och för några månader sedan frågade jag deras exellenta support hur mycket jag har tagit ut sedan jag började. Minns inte exakt men det var över $3100. Jag förvandlade alltså mina gratis $20 till över $3100 som har hjälpt min familj med oväntade utgifter osv. Tack cdpoker!


Svenska spel är en annan site jag har krigat mycket på. Både på gott o ont :) Mycket rigg där! ;P Hur som helst så var det bara någon månad eller två efter att de lanserat sin poker klient, som jag tänkte att det kunde vara kul o testa. Vår ekonomi var katastrof at the moment då, men jag upptäckte att jag hade 6:- på mitt svenska spel kort från tidig tonårs tid då man spela på oddset osv. Tyvärr så var det minsta man kunde sätta sig med vid borden 20+2:- (SnG) eller 20:- (CG) SnG = Sit and Go och CG = cash game. Minsta insättningen på SvS (Svenska spel) var 50:-. Jag satte in 50:- och hade alltså en bankrulle på 56:- hehe inte mycket att hurra för! Men jag visste att SnG var min starkaste sida just då, så jag starta en 20+2 och vann. Första priset är 100:- i en sån och det är 10 deltagare. Jag fortsatte och fortsatte. Jag spelar inte där längre, men jag har plockat ut någonstans kring 40 000 - 50 000:-!!!! Det är då från dessa 56:- jag började med! Inte illa! 


Mer historier osv kommer att komma med tiden. Tänkte bara att detta kunde vara lite kul vetande! :)

Det kommer bli länkar i inlägget vid senare tillfälle!

Kommentarer
Postat av: robiN

hejhopp snygg blogg du har :)

2008-10-05 @ 15:35:50
URL: http://roppsnopp.blogg.se/
Postat av: robiN

det ska du vara den va verkligen skit snygg :)

gjort den själv?

2008-10-05 @ 15:57:45
URL: http://roppsnopp.blogg.se/
Postat av: ERIK - grabbenmedstil

haha, tacktack ;D

2008-10-05 @ 18:13:53
URL: http://eerikandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0