Behöver en Plan

Har stått och lyssnat mycket på Dr David J Schwarts på jobbet idag! I och med att jag verkligen försöker suga i mig av det som sägs i ljudboken och försöka omvandla det till mitt eget liv så gör det att jag står och funderar mycket. Hur ska JAG göra för att nå mina mål och drömmar!? Det jag är mest säker på, är att i slutänden så är det min underbara sambo och dotter som ska ha det bra! Inte bara bra, dom ska ha det bästa! Jag VILL inte ge dom det... Jag TÄNKER ge dom det!!!

Det som är mest aktuellt nu är att få bra snurr på bankrullen. Några av er tänker säkert, att pokern är det ända han gör och tjatar om! Min blogg! ;P Näe, men så är det inte! Men jag har en sportslig chans att genom en underbar hobby kunna förgylla våran vardag! Skulle krävas galet mycket för att få mig att sluta jobba pga poker t.ex! Men jag TÄNKER en dag tjäna mer än dubbelt så mycket i månaden som jag har i lön idag! Men ändå jobba! Betala av lån! Och skulle jag vara lånfri och tjänade min dubbla lön på poker, så skulle det kunna bli så att större delen av lönen från mitt faktiska jobb, skulle gå rätt in på min dotters sparkonto!

Men nu är jag inte där ännu! Jag ska inte stressa dit heller! Jag har precis fått verktygen för att börja springa ordentligt, tackvare min turneringsvinst! Måste få bort "dumma och negativa" tankar. exempelvis så har jag funderat massa under dagen på att testa NL100 och spela massa $50+5 SnG. Det är kanske inte så bra! Har typ 20 inköp till NL100 och man pratar juh om 30 inköps regeln! 50+5 SnG är nog lugnt, men måste hitta tillbaka till mitt SnG spel! Jag hoppas juh på en fet rakeback på fredag, och den jobbar juh upp rullen lite!

Ska iaf försöka strukturera upp mina mål och drömmar och skriva ner hur jag ska göra för att uppnå dem! Kanske skulle ha vecko eller månadsmål inom pokern!? Typ hur mkt jag ska plussa eller hur mkt jag ska få i rakeback eller hur många händer jag ska spela. Tror jag från fredagskväll fram till igår kväll har spelat 4680 cash game händer. Vet inte om det är medel typ eller om det är mycket.

Tänkte ni på att jag beskrev mina pengar som verktyg längre upp. Det beror på att jag samma kväll jag vann, tänkte på Winston Churchills (stavas han så) citat från andra världskriget till Amerikanarna. Tror det var så här "Give us the tools, and we'll get the job done" Jävligt smart man, när det gällde att uttrycka sig med ord!

Nu ska jag titta på Teletubbies och busa med min söta underbara dotter! God I love her!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0